badamy-smog

FAQ - najczęściej zadawane pytania...

  • Instalacja

  • W jaki sposób mogę zamówić usługę ?

    Usługa może być zamówiona telefonicznie pod numerem 33 8522 322 lub elektronicznie pod adresem biuro@euro.net.pl.

  • Jakie rodzaje łącza internetowego oferuje EURO.NET.PL ?

    Nasza firma jest dostawcą internetu zarówno światłowodowego FTTH jak i drogą bezprzewodową, nie dostarczamy internetu drogą mobilną.

  • Jaka jest różnica pomiędzy internetem światłowodowym FTTH a dostarczanym drogą bezprzewodową ?

    Internet światłowodowy FTTH jest obecnie technologią zarówno najstabilniejszą jak i zapewniającą osiąganie najwyższych prędkości transferu. W zależności od lokalizacji światłowód albo jest podłączany bezpośrednio do mieszkania/domu lub do punktu stykowego a następnie łącze internetowe jest dostarczone kablem ethernetowym do lokalu. W przypadku bezpośredniego podłączenia światłowodu do lokalu należy zaopatrzeć się w urządzenie światłowodowe(z funkcją routera bezprzewodowego lub bez). W przypadku gdy w budynku istnieje już gotowa instalacja sieciowa naszej firmy do podłączenia nie wymagamy urządzenia światłowodowego, jedynie gdy chcemy korzystać w domu z internetu za pośrednictwem sieci Wi-Fi należy zaopatrzeć się w router w technologii DSL posiadający funkcję Wi-Fi.

    Internet bezprzewodowy jest alternatywnym rodzajem dostarczenia internetu, stosowanym w miejsach w których w danym momencie technicznie nie jest możłiwe dostarczenie internetu światłowodowego. Instalacja polega na umieszczeniu na elewacji, balkonie lub dachu budynku anteny nadawczo-odbiorczej, która łączy się z jednym z wielu nadajników bezprzewodowych umieszczonych przez naszą firmę na terenie Cieszyna a następnie doprowadzeniu kabla z anteny do routera/komputera wewnątrz lokalu. Z uwagi na ograniczenia techniczne prędkości internetu oferowane w taryfach bezprzewodowych są niższe aby zapewnić możliwie najlepszą stabilność łącza.

  • Ile kosztuje instalacja ?

    Cena instalacji zaczyna się od 1zł i zależy od jej typu, długości trwania umowy oraz pakietu jaki zostanie wybrany.

  • Jaki jest czas oczekiwania na podłączenie Internetu / Telefonu / Telewizji ?

    Wszystko zależy od aktualnej ilości zgłoszeń. Kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta otrzymują Państwo dokładny termin instalacji.

  • Jakie dokumenty powinienem przygotować w dniu wykonywania instalacji?

    Docelowo dowód osobisty (jeżeli umowa jest zawarta z obywatelem innego państwa to dokument tożsamości, który obowiązuje go w danym kraju).

    Jeżeli na miejscu instalacji nie ma osoby na którą jest umowa to powinno zostać przekazane technikowi upoważnienie (prawidłowo napisane powinno zawierać takie elementy jak: imię , nazwisko osoby na którą jest umowa oraz osoby upoważnionej, datę, lokalizację , dokumenty tożsamości którymi się legitymują oraz przedmiot upoważnienia, czyli np. jeżeli dana osoba jest upoważniona tylko do podpisania umowy to musi zostać jasno sprecyzowane w upoważnieniu)

  • Jak przebiega proces podłączenia usługi Internetu / Telefonu / Telewizji ?

    1. Telefoniczny kontakt w celu ustalenia warunków umowy. Ustalenie terminu instalacji.
    2. Technik przyjeżdża w wyznaczonym dniu na miejsce instalacji.
    3. Na miejscu instalacji najpierw podpisywana jest umowa. Istnieje możliwość wcześniejszego podpisania umowy oraz wykonania płatności z tytułu podłączenia w Biurze Obsługi Klienta.
    4. W zależności od rodzaju wybranych usług (Internet, Telewizja czy Telefon), technik podpisuje odpowiednie urządzenia, sprawdza poprawność ich działania oraz samego połączenia. Po pomyślnie zakończonej instalacji technik podpisuje protokół odbioru.

  • Serwis

  • Nie działa mi usługa Internetu / Telefonu / Telewizji

    Usterki można zgłaszać 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu 33 852 2322 w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta lub pod numerem telefonu alarmowego 793 110 000 w godzinach 17:00-21:00 od poniedziałku do piątku i w godzinach 8:00-21:00 w weekendy. Telefon alarmowy dostępny jest wyłącznie dla naszych klientów.

  • Jak szybko usuwane są usterki?

    Wszelkie usterki usuwane są w terminie zgodnym z podpisaną umową. Nasz konsultant umówi Państwa na dogodny termin i możliwie najszybszy termin.

  • Jak wykonać test prędkości internetu dostarczanego przez EURO.NET.PL ?

    - test prędkości internetu przeprowadzamy na specjalnie przygotowanej dla naszych klientów stronie NOC.EURO.NET.PL. Po wejściu na stronę wystarczy nacisnąć przycisk “start testu” i poczekać aż pomarańczowy pasek postępu testu dojdzie do końca. Wyniki testu wyraźone w Mbit/s powinny być zgodne z taryfą i mieścić się w granicach opisanych w regulaminie świadczenia usług otrzymanym jako załącznik do umowy.

    - test prędkości internetu powinniśmy wykonywać gdy urządzenie na którym chcemy uruchomić test jest bezpośrednio połączone kablem ethernetowym z routerem/urządzeniem światłowodowym. Starajmy się unikać uruchamiana testu gdy jesteśmy połaczeni za pośrednictwem sieci bezprzewodowej Wi-Fi ponieważ tego typu połączenie nie jest równie stabilne co bezpośrednie połączenie kablowe I wyniki testu mogą odbiegać od realnej prędkości dostarczanego internetu.

    - przed wykonaniem testu upewnijmy się, że żadnej inne urządzenia(telefony, laptopy, komputery stacjonarne, telewizory) nie korzystają aktualnie z internetu.

    - na komputerze na którym będziemy wykonywać test wyłączmy zbędne aplikacje które mogą obciążać łącze. Niektóre programy antywirusowe oraz firewall mogą mieć negatywny wpływ na wynik testu więc na jego czas postarajmy się je wyłączyć lub zatrzymać ich działanie.

    - podczas interpretacji wyników testu powinniśmy pamiętać, że część przepustowości łącza(około 5-10%) jest wykorzystywana do obsługi protokołów zarządzających poprawnym przekazywaniem informacji pomiędzy urządzeniem dostarczającym internet a naszym laptopem, telefonem, komputerem stacjonarnym, telewizorem.

  • Jakie czynniki mają wpływ na osiągane prędkości internetu i jego stabilność działania ?

    - parametry routera/urządzenia światłowodowego a także parametry i wydajność urządzeń oraz kart sieciowych, których używamy do korzystania z internetu

    - aby przewodowo osiągnąć na urządzeniu prędkości do 100 Mbit/s urządzenie musi być wyposażone w kartę sieciową LAN w standardzie do 100 Mb/s, jeśli chcemy osiągać prędkości powyżej 100 Mbit/s urządzenie powinno wspierać standard do 1 Gb/s. W przypadku połączenia bezprzewodowego Wi-Fi aby osiągać prędkości do 100 Mbit/s urządzenie musi być wyposażone w kartę sieciową kompatybilną ze standardem 802.11n a aby osiągnąć prędkości powyżej 100 Mbit/s w kartę sieciową kompatybilną ze standarem 802.11ac.

    - ilość, grubość oraz materiał z którego są wykonane ściany, w praktyce każda fizyczna przeszkoda znajdująca się na drodze sygnału bezprzewodowego pomiędzy urządzeniem go nadającym a urządzeniem go odbierającym może powodować pogorszenie jego sygnału a co za tym idzie obniżenie prędkości i pogorszenie jakości internetu. Nie bez znaczenia jest również ilość urządzeń nadających sygnał bezprzewodowy znajdujących się w zasięgu naszej domowej sieci Wi-Fi, im większa ich ilość tym większa szansa, że będą one miały negatywny wpływ na działanie naszej sieci (zakłócenia). Dla zapewnienia poprawnego zasięgu i działania sieci bezprzewodowej w mieszkaniu/domu może być konieczna instalacja dodatkowych urządzeń takich jak drugi router lub wzmacniacz sygnału sieci Wi-Fi.

    - ilość użytkowników korzystających z internetu w danym momencie. Im większa ilość urządzeń łączycych się z internetem i korzystających z niego tym większe obciążenie łącza i możliwie większy spadek osiąganych prędkości oraz stabilności połączenia. Dla przykładu, jeśli część z domowników pobiera duże ilości danych, ogląda materiały wideo to pozostałe osoby korzystające z internetu mogą zauważyć spadek prędkości, wolniejsze ładowanie się stron internetowych. W wielu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest podniesienie prędkości internetu poprzez wybór jednej z wyższych taryf internetowych.

  • Jak prawidłowo dobrać urządzenia do powierzchni domu ?

    W przypadku prawidłowego doboru urządzeń do pokrycia sygnałem Wi-Fi naszego domu/mieszkania najważniejszym czynnikiem jest powierzchnia. W przypadku typowego mieszkania w bloku(około 40-50m2) wystarczającym będzie pojedyńczy router z dwoma antenami.

    W wypadku większych mieszkań jednopoziomowych warto zwrócić uwagę na routery z wyższej półki posiadające mocniejsze anteny i zapewniające lepszy zasięg sygnału bezprzewodowego.

    W dużych domach jednopiętrowych i wielopiętrowych powinniśmy zaopatrzeć się w przynajmniej dwa routery lub zakupić system urządzeń MESH zapewniający pokrycie sygnałem bezprzewodowym praktycznie każdej powierzchni domu. Przed dokokaniem zakupu najlepiej skontaktować się naszym Biurem Obsługi Klienta który pomoże Państwu w prawidłowym doborze sprzętu.

  • Jak poprawić zasięg sygnału bezprzewodowego w moim domu ?

    Aby poprawić zasięg bezprzewodowy w naszym domu możemy spróbować jednego z poniższych rozwiązań:

    - Wymiana routera bezprzewodowego. W przypadku gdy posiadany przez nas router ma więcej niż 4-5 lat i jest urządzeniem posiadającym jedną antenę powinniśmy pomyśleć o wymianie routera na nowszy model.

    - Montaż drugiego routera bezprzewodowego którego powinniśmy połączyć kablem z już posiadanym routerem a następnie umieścić w miejscu w którym mamy problemy z zasięgiem sygnału beprzewodowego.

    - Montaż wzmacniacza sygnału bezprzewodowego. Ten typ urządzeń łączy się bezprzewodowo z naszym routerem i za pomocą wbudowanych anten rozszerza zasięg naszej sieci bezprzewodowej. Zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności połączenia wzmacniacza sygnału kablem z naszym routerem, należy jednak pamiętać, że z racji na fakt, że wzmacniacz sygnału łączy się z routerem bezprzewodowo nie może on zostać umieszczony w zbyt dużej odległości od routera.

    - Montaż systemu urządzeń MESH. System MESH składa się z zestawu 2-3 urządzeń łączących się ze sobą bezprzewodowo. Rozwiązanie to zapewnia zdecydowanie najlepszy zasięg w całym domu.

Close
badamy-smog

AKTUALNOŚCI

Stabilny Internet o niespotykanej prędkości. Nawet 1000Mbps!!

Mega Promocja! Telewizja HD już od 19 zł !

Telefon stacjonarny - tylko 10 zł miesięcznie - rozmowy w kraju i za granicą od 9 groszy!

ZNAJDZIESZ NAS

ul. Z. Kossak-Szatkowskiej 6
43-400 Cieszyn
woj. śląskie
NIP: 548-266-55-15

Infolinia: 33 8522322
Napisz do nas: biuro@euro.net.pl